Минатата година, Европската Унија извезе алкохолни пијалоци во вредност од 29,8 милијарди евра, претежно вино направено од свежо грозје, што претставува 56,2 проценти (16,8 милијарди евра) од сите алкохолни пијалоци, објави денес Евростат.
Извозот се зголеми за 10,9 проценти во споредба со 2019 година, кога вредноста изнесуваше 26,9 милијарди евра.
Алкохолните пијалоци и ликери се на второ место со 29,7 проценти од вкупниот износ, 8,9 милијарди евра, по што следуваат пивото со 11,5 проценти, 3,4 милијарди евра, и јаболковата ракија, крушата, медовината, сакето и другите ферментирани пијалоци со 1,7 проценти (500 милиони евра).
Франција беше најголемиот извозник на алкохолни пијалоци од ЕУ во земји надвор од блокот со вкупно 12,1 милијарди евра, што претставува 41 процент од вкупниот износ.
Оваа земја најмногу продала вино, што претставува 66,7 проценти (8,1 милијарди евра) од вкупниот износ на извезена стока, додека жестоките пијалоци и ликери учествувале со 31,8 проценти (3,8 милијарди евра).
На второ место е Италија со 6,0 милијарди евра, што е 20 проценти од вкупниот извоз во земји надвор од ЕУ, од кои најголемиот дел (81,1 процент или 4,9 милијарди евра) се однесува на извоз на вино.
Шпанија и Холандија извезоа пијалоци во вредност од 2,5 милијарди евра и 2,3 милијарди евра, соодветно, за Шпанија виното е најважната категорија (1,6 милијарди евра), а за Холандија тоа е пивото (1,3 милијарди евра).