Наспроти позадината на зголемените животни трошоци, истражувањето на Boston Consulting Group (BCG) покажува дека рекордни 74 отсто од потрошувачите ќе ги искористат зделките за време на продажбата во ноември оваа година, што е седум отсто зголемување од 2022 година. Поточно, трошењето на црниот петок, сајбер понеделникот и денот на самците ќе го достигне врвот во САД, Швајцарија и Германија, при што просечната потрошувачка се очекува да ја надмине минатата година за дури 22 проценти во некои земји.
Џесика Дистлер, директорка на BCG, нагласува дека потрошувачите се повеќе го чувствуваат притисокот врз нивните финансии и затоа поинтензивно се фокусираат на промотивните понуди и попусти. Затоа, се јавува клучен предизвик за трговците на мало: како да се истакнете во морето од понуди.
Насочени маркетинг кампањи
Инфлацијата доведе до фактот дека повеќе од половина од потрошувачите го намалуваат секојдневниот и непотребен шопинг, а речиси половина редовно ги проверуваат и споредуваат цените. Дури 41 процент од потрошувачите купуваат првенствено врз основа на понуди и промоции. Овој тренд ги поттикнува потрошувачите да го направат ноември клучен месец за купување, не само за луксузни производи, туку и за основни потреби.
На глобално ниво, 74 отсто од потрошувачите се свесни за ноемврискиот продажен план да купуваат, а 39 отсто од купувачите се цврсто определени, што е за 11 отсто повеќе од минатата година. Ова укажува на значителен простор за насочени маркетинг кампањи кои би можеле да ги поттикнат клиентите да купуваат.
Со висока свесност за потребата од штедење, се очекува поголема шопинг активност кај жителите на одредени земји на ЕУ во споредба со потрошувачите во САД и Канада. Иако Австралија и Швајцарија покажуваат најниска намера за купување, повеќе од 50 отсто од потрошувачите сè уште се заинтересирани за учество во продажбата.
Луција Видиш Роиќ, директорка на BCG во Централна Европа, додава дека потрошувачите во Хрватска очекуваат јасни попусти, од 30 до 40 проценти попуст од редовната цена.
- И нема да се задоволат со бесплатна достава, акции како „Купи 3 плати 2 производи“, дополнителни поволности. Црниот петок, сајбер понеделникот и денот на самците остануваат најпрепознатливите продажни настани. Пред тие датуми, повеќе од 60 отсто од потрошувачите почнуваат да ги истражуваат понудите веќе во октомври, а повеќето од нив сè уште не одлучиле што точно да купат, давајќи им можност на трговците на мало да ги обликуваат одлуките на клиентите преку релевантни попусти и насочени реклами – објаснува Видиш Роиќ. .
Купување претежно „онлајн“
Само десет проценти од испитаниците имаат намера да купуваат исклучиво во продавници за тули и малтер за време на црниот петок. Спротивно на тоа, една третина од клиентите имаат намера да трошат исклучиво онлајн, додека мнозинството, односно 58 проценти, се одлучиле за комбинација од купувања во физички и онлајн продавници.
Истражувањето покажа дека меѓу оние кои купуваат само онлајн, 52 отсто претпочитаат онлајн пазари. Ова е значително зголемување од 15 процентни поени во однос на минатата година.
Од друга страна, интересот за официјалните онлајн продавници на познати брендови е намален за 3 процентни поени и сега изнесува 18 проценти. Исто така, платформите за продажба на користени производи забележале пад од 6 процентни поени, при што само 4 отсто од клиентите пројавиле интерес за купување од такви места. Интересно е тоа што 15 отсто од испитаниците планираат да го користат црниот петок на онлајн пазарите кои нудат производи од различни брендови.
Социјалните мрежи се од суштинско значење
Ова истражување на BCG ја нагласува важноста на црниот петок 2023 година не само во однос на трошењето, туку и како клучен елемент на продажната стратегија и маркетинг пристапите за привлекување на вниманието на потрошувачите и задоволување на нивните барања.
Значителен број купувачи, 68 проценти, планираат да го искористат ноември за да купат подароци за Божиќ и празници, при што поголемиот дел од купувањето на црниот петок започнува преку онлајн продавниците, а Amazon и Google продолжуваат да доминираат на глобално ниво. Со 30 отсто целосно задоволни клиенти и ист удел на незадоволни клиенти во 2022 година, трговците на мало и брендовите имаат простор за подобрување.
Социјалните медиуми играат клучна улога, при што 49 проценти од потрошувачите користат барем еден канал, а уште повеќе кај Gen Z и Millennials, обезбедувајќи им на маркетерите одлична можност да стигнат до нивните целни клиенти.