Многу авиокомпании се борат да привлечат нови пилоти. Причината е зголемениот број на патниците. На пилотите сега им се нудат подобри услови за работа и бонуси, а се разгледува и зголемување на возраста за пензионирање.
Летовите едноставно не се она што беа порано: долги безбедносни редици, сајбер напади врз системите за пријавување на аеродромите, штрајкови, изгубен багаж и откажувања на летови.
А сега, згора на тоа, постои глобален недостиг на пилоти, што авиокомпаниите сè повеќе го чувствуваат.
За време и по пандемијата на коронавирусот, обуката на пилоти беше прекината бидејќи авиокомпаниите чекаа да видат како пандемијата ќе влијае на туристичката индустрија. Денес, кога воздушниот сообраќај се опоравува, има застој во обуката и центрите за обука се борат да обучат доволен број нови пилоти.
Во исто време, пандемијата беше причината зошто многу постари пилоти неочекувано се пензионираа предвреме. А многу други наскоро ќе се пензионираат, особено во Северна Америка.
Тоа претставува двоен предизвик за авиокомпаниите: тие мора да фатат бран пензионирања и да најдат повеќе пилоти, додека побарувачката за летови – особено за време на празничната сезона – се зголемува.
Сегашниот пораст на побарувачката за авионски билети ги изненади многу авиокомпании, вели Кристоф Клингенберг, експерт за управување со авиокомпании и аеродроми на Универзитетот во Вормс во Германија.
„Бидејќи обуката за пилоти трае неколку години, ќе бидат потребни неколку години за ситуацијата да се нормализира“, изјави Клингенберг за ДВ.
Само во САД, околу 18.200 работни места за авиокомпании и комерцијални пилоти ќе се создаваат секоја година во текот на следната деценија, според Прирачникот за преглед на занимања на Бирото за статистика на трудот на САД. Вкупно, тоа се повеќе од 180.000 нови работни места за пилоти во САД.
Земајќи ја предвид и патничката и товарната авијација, производителот на авиони Боинг неодамна процени дека до 2044 година ќе бидат потребни огромни 660.000 нови комерцијални пилоти низ целиот свет.
Пилотите кои ја започнуваат својата обука денес ќе бидат во добра почетна позиција да ги искористат новите можности до моментот кога ќе дипломираат, соопшти Боинг во извештај. И за да биде конкурентен, секој што има амбиции да стане пилот мора да има пристап до „релевантна, економски прифатлива и достапна обука“.
Иако искусните пилоти можат да заработат многу пари, влегувањето во пилотската кабина е долго и скапо патување.
Во Соединетите Американски Држави, обуката за пилоти може да чини над 100.000 долари – огромна сума што веројатно ќе ги обесхрабри многумина што сонуваат за оваа професија.
Покрај другите сертификати и одобренија, Федералната администрација за воздухопловство бара секој што е вработен во авиокомпании што вршат редовни патнички услуги да има ATP сертификат.
Ова значи дека за обучените млади пилоти, тие мора да имаат дополнителни 1.500 часа искуство во летање, што трае уште една до две години.
Неодамна, многу големи и регионални авиокомпании ги зголемија платите на пилотите, со цел да привлечат повеќе кандидати, но и да ги задржат оние што веќе работат за нив.
„Најдобриот начин комерцијалните компании да ја направат работата на пилот попривлечна е да ги зголемат своите плати“, рече Ден Баб, професор на Универзитетот во Невада, Лас Вегас, кој се занимава со комерцијална авијација. „Тоа можеше да се види долго време кај регионалните авиокомпании, каде што платите беа катастрофално ниски“, изјави тој за ДВ.
Некои авиокомпании нудат бонуси и други бенефиции за наоѓање и задржување на пилоти. Други осмислуваат подобри распореди на летови за екипажите за да се балансира работата и личниот живот. И сите тие трошоци се одразуваат во цената на авионските билети.
Но, не сите авиокомпании се толку дарежливи. Само оваа недела, пилотите на Луфтханза гласаа за штрајк, по неуспешните преговори за пензиските придонеси. Точниот датум на штрајкот, кој ќе биде првиот штрајк на пилотите на Луфтханза од 2022 година, сè уште не е објавен.
Пред две децении, пилотите на меѓународни авиокомпании мораа да се пензионираат на 60 години, според правилата утврдени од Меѓународната организација за цивилно воздухопловство. Оваа организација со седиште во Монтреал (Канада), која работи во рамките на Обединетите нации, поставува глобални стандарди и прописи за цивилното воздухопловство во над 190 земји во светот.
Благодарение на напредокот во здравствената заштита, возраста за пензионирање беше зголемена на 65 години во 2006 година.