Фабриката на Audi во Брисел е пред затворање, преговорите меѓу работниците и раководството пропаднаа. 3.000 работни места се погодени, а производството ќе заврши на почетокот на 2025 година.
Како што пренесуваат германските медиуми, спорот за социјалниот план ескалирал, позициите меѓу работодавците и претставниците на вработените се заострија и очигледно веќе не е можен договор.
„Audi беше подготвен на компромис до крај. За жал, социјалните партнери ја отфрлија нашата последна, дури и подобрена понуда. Затоа сега се подготвуваме директно да им пристапиме на вработените со понудата“, објаснува директорот на производство на Audi, Герд Вокер, пренесува Капитал.
Како што соопштија од компанијата, шестите и последни преговори пропаднаа во средата. Портпаролката на Audi изјави за медиумите за одбивањето на социјалните партнери: „Длабоко жалиме за овој чекор. Audi стои на својата одговорност и, од гледна точка на производителот, нуди „многу фер понуда“.
Компанијата објаснува како ова всушност изгледа: Покрај законската отпремнина, филијалата нуди свој, доброволен бонус на компанијата, кој зависи од должината на услугата на поединецот. Сè на сè, Audi е подготвен да плати двојно повеќе отпремнини отколку што налага законот.
Има и пример како функционира понудата на Ауди: Вработен со околу 17 години работен стаж во Ауди добива бруто отпремнина од 125.000 до 190.000 евра, во зависност од работното место. Како што е наведено во Audi, понудата би била заокружена со помош за наоѓање работа. Според тоа, за претставниците на белгиските вработени оваа понуда била несоодветна.
На фабриката во белгиската престолнина и се заканува затворање откако не успеа потрагата по инвеститор и не беше пронајдена алтернатива во групацијата Фолксваген. Преговорите за социјалниот план беа проследени со протести и немири.
Во средината на ноември пропадна и последната надеж дека инвеститорот ќе продолжи да управува со фабриката на Audi во Брисел.
Ова го означува крајот на ерата во Белгија која започна пред 75 години. На 7 април 1949 година, првото возило излезе од производната лента во Брисел. Пред да го преземе Audi AG во 2007 година, локацијата и припаѓаше на матичната компанија Volkswagen од 1970 година и таму беа изградени неколку популарни серии на модели, како што се Golf, Polo, Audi A1 и Audi A3.
Audi ќе биде во криза во 2024 година поради високите трошоци за производство и падот на продажбата, особено на електричните автомобили како што е Фолксваген, и преговара со генералниот работнички совет во Инголштад како да се избегнат оперативните отпуштања во Германија.