Од Скопје до Белград за помалку од два часа по брза пруга

Изградбата на брзата пруга од Белград до Ниш треба да почне во втората половина на следната година, изјави министерот за градежништво, транспорт и инфраструктура Горан Весиќ.

Тој додаде дека, меѓу другото, е завршен проектот за реконструкција на пругата Сталаќ-Краљево-Рудница со нова пруга од Рашка до Нови Пазар, како и дека проектот за реконструкција на делот од пругата Белград-Сараево, како како и за пругата од Ваљево до Лозница, се работи.

Весиќ во гостувањето на РТС потсети дека Владата на Србија пред неколку дена ја усвои Уредбата за утврдување на просторниот план на просторот за посебна намена на инфраструктурниот коридор на железничката пруга Белград-Ниш, кој, како што вели, овозможи да се започне со издавање на локациски услови и одобренија за градба со цел да се започне со реализација на овој проект.

Тој изјави дека се веќе завршени 76 километри од брзата пруга од Белград до Ниш, дека на 24 ноември ќе бидат пуштени во сообраќај 108 километри од брзата пруга од Нови Сад до Суботица, а 230 километри ќе се градат на пругата од Белград до Ниш.

Весиќ рече дека пругата ќе се гради во три делници, од кои прво ќе се градат втората и третата.

„Очекуваме на крајот на оваа година или во првиот квартал од следната година да почнеме да ги објавуваме првите тендери за изведувачи, прво за претквалификација, а потоа и за надзор, така што очекувам да ги имаме првите работи веќе во втората половина на наредната година со што ќе започне изградбата на пругата“, рече Весиќ.

Тој наведе дека пругата Белград-Ниш ќе чини вкупно две милијарди и 750 милиони евра, од кои, како што вели, 610 милиони евра се грант од Европската унија, 550 милиони ќе бидат од буџетот на Србија, додека останатите ќе се финансира од заеми од Европската инвестициска банка и Европската банка за обнова и развој.

Весиќ објасни дека ќе се работи на пругата Белград-Ниш за во текот на работите пругата да не биде затворена за сообраќај, како што беше случај при работите на пругата Нови Сад-Суботица.

„Се проценува дека работите ќе траат од три до пет години, а ќе работат по истиот модел според кој сега се реконструира пругата меѓу Ниш и Димитровград каде што работиме 36 часа, а возовите сообраќаат 36 часови. Ќе видиме каква ќе биде динамиката кога ќе го избереме изведувачот, но во секој случај ќе ја изградиме пругата Белград-Ниш кога ќе заврши таа работа, имајќи предвид дека 23 километри од Ниш до Брестовац ќе бидат завршени веќе во февруари на следната година со овие 230 километри ќе имаме вкупно 437 километри брза железница“, рече Весиќ.

Останува, вели, да се изгради делница од Брестовац до Прешево во должина од 135 километри и околу 50 километри пруга низ Северна Македонија, за што, додава, веќе е постигнат договор со пријателите од Скопје.

„Тогаш ќе ги поврземе Скопје, Ниш, Белград, Нови Сад, Суботица, но и Будимпешта, бидејќи очекуваме нашите унгарски пријатели да ги завршат своите 166 километри пруга до Будимпешта“, рече Весиќ и додаде дека патувањето ќе трае два часа и 45 минути од Белград до Будимпешта, од Белград до Ниш сто минути, а нешто помалку од два часа од Белград до Скопје со што Западен Балкан ќе биде целосно поврзан.

Весиќ рече дека ден пред 24 ноември, кога ќе биде отворена брзата пруга Нови Сад – Суботица, ќе биде потпишана изјава меѓу Србија, Унгарија, Северна Македонија и Грција за изградба на брза пруга од Будимпешта до Патра.

Тој изјави дека Грците веќе започнале со проектирање на пругата меѓу Солун и Идомени, а планираат и реконструкција на постоечката пруга меѓу Солун и Атина и додаде дека потоа останува да се поврзе делот од Скопје до границата меѓу Грција и Северна Македонија. .

„Така ќе имаме брза пруга со должина од над 1.638 километри, од Будимпешта до Пиреја и Патра, која поврзува две големи пристаништа – Солун и Атина, додека Будимпешта ќе биде поврзана преку Братислава со Прага, како и со Варшава преку Прага, бидејќи и таму се гради пругата“, рече Весиќ и посочи дека со српскатс железница, која ќе биде столбот на железничкиот сообраќај на Западен Балкан, сите земји од тој дел на Балканот ќе стигнат до централна и Западна Европа.

Весиќ рече дека Турција сега работи на својата брза пруга од Истанбул до границата со Бугарија, со пари на Европската унија, а Бугарите веќе ја завршиле реконструкцијата на својата пруга од бугарско-турската граница до Софија.

„Останува да го решат делот од Софија до српската граница, кој не е толку далеку, а ние да ја решиме нашата врска од Ниш до границата со Бугарија, која ќе има излез од Ниш кон Софија и Истанбул и од Истанбул веќе имаат железничка врска преку пристаништето Басра во Ирак, а работат и на пруга до Кина преку Азербејџан, така што целиот транспортен железнички сообраќај на Азија преку Србија ќе влезе во Европа“, рече Весиќ.

Тоа, подвлече, целосно ја менува позицијата на Србија и овозможува нејзин натамошен напредок.

Меѓу другото, министерот изјави дека е завршен и проектот за реконструкција на пругата Сталаќ-Краљево-Рудница со нова пруга од Рашка до Нови Пазар.

Поврзани вести

Останете поврзани
36,851фановикако
11,010следбенициследете
12,358претплатницисе претплатите
Последни написи