Минатата година, Конгресот на САД го усвои Законот за климата, кој понуди милијарди долари во стимулации за да се обиде да ја зајакне зелената индустрија во САД. Меѓу другото, законот вклучуваше даночни кредити во вредност до 7.500 долари по возило за купувачите на електрични автомобили од американско производство. Законот за климата, за кој Белата куќа вели дека поттикна речиси 100 милијарди долари приватни инвестиции во САД поврзани со електрични автомобили, веднаш ги забрани даночните кредити за електричните автомобили произведени надвор од земјата.
Критичарите на законот веднаш рекоа дека оваа практика ќе го забави усвојувањето на електрични автомобили во САД, бидејќи повеќето компании што ги произведуваат батериите и минералите што се користат во нив доаѓаат од Кина.
Сепак, американските политичари оценија дека прекумерното потпирање на кинеските производители е економски и безбедносен ризик, па затоа планираните партнерства меѓу големите компании, како што се Ford и кинеската CATL, производител на батерии, сè уште се предмет на критики и дебати.
Нови ограничувања
Од почетокот на 2024 година, новиот закон го забранува правото на даночни олеснувања за електричните автомобили доколку содржат „компоненти на батерии произведени или составени од странски субјект од интерес“, а до 2025 година ограничувањата ќе се прошират на автомобилите што содржат „извлечени критични материјали од , обработен или рециклиран од таков субјект“.
Во предлогот се вели дека владата ќе дефинира „странски ентитет од интерес“ како компанија со седиште или во сопственост или контролирана од Кина, Русија, Иран или Северна Кореја.
Секоја компанија во која владата на тие земји има 25 проценти или повеќе од местата во управниот одбор, правата на глас или акциите ќе потпадне под наведените правила.
Само околу 20 од повеќе од 100 модели на електрични возила продадени во САД во моментов се квалификуваат за даночен кредит, според Алијансата за автомобилски иновации (ААИ), лоби група што ги претставува производителите на автомобили, која рече дека упатствата ја нудат многу потребната јасност на нивните членови. Се вели дека се чини дека автомобилите направени со батерии и материјали од одредени видови партнерства со кинески компании, доколку се наоѓаат во САД, нема да ги прекршат правилата. Тие, исто така, ги пофалија функционерите што изземале одредени траги од правилото уште две години.