Европа има единствена можност да ги обнови своите испораки на гас

Падот на цената на природниот гас на крајот на февруари е едно од редовните сезонски флуктуации на стоки кои подлежат на специфични пазарни закони. Во сегашните околности, приказната оди многу подалеку од рамката на вообичаените настани и има многу посложена позадина и заслужува малку подетален преглед.

Причината, секако, е падот од речиси 30 отсто, што предизвика цената на природниот гас во Амстердам (ТТФ центар) да се лизне на најниско ниво од средината на септември 2021 година. Во тоа време, можевме само да шпекулираме за природата на руските воени маневри и за вистинските намери на Кремљ, но веќе со застрашувачкиот тресок на оружјето, долго пред прекинот на испораката на гас од Русија, цената (за само една година) двојно.

По агресијата врз Украина, околностите целосно се променија. Иако не можеше да го реши проблемот со хроничната зависност од увезениот гас за само две години, Европа направи што можеше и се сврте кон алтернативни снабдувачи. Превозот по море има приоритет (од гасоводи од Русија), што резултираше со зголемување на капацитетот на терминалот за прием на течен гас (LNG) на нешто повеќе од 300 милијарди кубни метри (оваа бројка треба да се зголеми до 400 милијарди за две години).

Увезениот ЛНГ, значително поскап од руското снабдување, бараше порационално користење на суровината – во периодот од 2021 до 2023 година, потрошувачката беше намалена за дури една петтина (падна на најниското ниво во последните десет години). , делумно благодарение на поволните метеоролошки услови (или климатските промени, ако сакате).

Паралелно, трескавично се полнеле магацините: во согласност со декларираните цели, членовите до почетокот на грејната сезона (1 ноември) морале да ја достигнат целта за 90 проценти искористеност на расположливите капацитети, но магацините биле веќе исполнет до гребенот.

Затоа, не е чудно што исполнетоста на европските складишта за гас на крајот на минатата година изнесуваше околу 86 отсто, што е малку повисоко од соодветната бројка за 2022 година и далеку над 54 отсто, нивото забележано на крајот од пред -воена 2021 година. Или уште подобро, на крајот на тековната грејна сезона, капацитетот за складирање на гас на ниво на Европската унија е околу 64 проценти, што е драстично повеќе од 38-те проценти за крајот на февруари 2021 година.

Меѓутоа, работата е многу посложена од тоа, бидејќи пазарот на природен гас е од глобален карактер, а движењата на цените не можат да се гледаат како изолирана појава. Развојот на настаните се чини дека не е во наши раце: одлуката со која претседателот Џо Бајден, користејќи ја заштитата на животната средина како изговор, го ограничи извозот на гас (со негирање дозволи за нови проекти) номинално треба да предизвика дивергенција во цените.

Иако пред две години вети дарежлива понуда на европските потрошувачи, охрабрувајќи значајни инвестиции во производството, Бајден (во изборна година!) всушност направи потег кој им користи на американските потрошувачи.

Нарушениот однос помеѓу (релативно стабилната) побарувачка и понудата, која ќе продолжи да расте, но без очекуваното зголемување на извозот (што би ги поништило вишоците), го објаснува фактот што цените на бензинот на американскиот пазар се намалени за колку третина за помалку од два месеци. Но, како да се помирите со тоа малку понеинтензивниот пад на цените на Стариот континент?

Ограничување на извозот од САД

Иако пред две години вети дарежлива понуда на европските потрошувачи, поттикнувајќи значителни инвестиции во производството, Бајден (во изборна година!) е всушност потег што го ограничува извозот.

Особено кога ќе го земете предвид хаосот на Блискиот Исток, кој го избрка најголемиот дел од поморскиот сообраќај од регионот и го принуди да оди на подолг пат околу Африка? Дел од одговорот лежи на другата страна на Атлантикот. Се разбира, станува збор за Панамскиот канал, каде што долготрајните суши ја намалија пропустливоста на водниот пат; наместо вообичаените четириесет бродови, нивниот број е ограничен на 24 дневно, а вонредните мерки може да траат до следната година.

Само неколку од нив успеваат да достават ЛНГ на азиските клиенти преку вообичаената рута, додека останатите се принудени да направат многу подолго патување, преку Атлантскиот Океан, потоа околу Рогот на Африка, бидејќи Црвеното Море се препорачува да се заобиколи. . Алтернативата е да се испорача гас во Европа, во време кога температурите растат (додека потрошувачката се намалува), а капацитетите за складирање се повеќе од солидно исполнети.

Со други зборови, Европа во овој момент има единствена можност да ги обнови испораките по релативно поволни цени на пазарот на „место“ и да го компензира недостатокот предизвикан од нападите врз бродовите во Црвеното Море, кои особено го погодуваат Катар. Имено, цените кои моментално се нудат на пазарот се значително пониски од оние утврдени со долгорочните договори со европските увозници трескавично потпишани по руската агресија.

На подолг рок, работите само стануваат покомплицирани. Имено, Катар и САД веќе започнаа агресивен инвестициски циклус со намера да ги преземат улогите на клучни добавувачи од Русија, што може да резултира со дополнително нарушување на односот меѓу понудата и побарувачката.

Неодамна минатата година, дури осум (од вкупно 37) европски терминали за ЛНГ работеа со стапка на искористеност на капацитетите помала од 50 проценти, што сигнализираше можност за значителен пад на цените. Ваквиот развој на настаните во догледна иднина можеби се уште изгледа малку веројатен во сегашните околности, но менувањето на циклусите кои предизвикуваат драматични флуктуации на цените на пазарите на стоки е сосема природен феномен.

Поврзани вести

Останете поврзани
36,851фановикако
11,010следбенициследете
12,358претплатницисе претплатите
Последни написи