Светот на електричните автомобили е познат по својата вртоглава брзина, а ова се однесува не само на брзината на овие возила, туку и на темпото со кое се појавуваат нови брендови и почнуваат да ја предизвикуваат „старата гарда“. И додека некои од тие почетници не успеваат и исчезнуваат, Xiaomi бележи огромен успех.
Кинескиот технолошки гигант, кој е познат по своите телефони и други паметни уреди, штотуку објави дека го произведе својот 500.000-ти автомобил. Резултатот е уште поимпресивен кога ќе се земе предвид дека Xiaomi го достигна овој огромен број на производство само една година и седум месеци откако неговиот прв автомобил излезе од производствената линија. Таквата брзина го прави кинескиот бренд една од најбрзите компании во светот што достигна таква пресвртница.
Компанијата официјално влезе во автомобилскиот свет во март 2021 година, но лансирањето на нејзиниот прв модел, електричниот седан SU7, навистина ги започна работите. Лансиран во март 2024 година, SU7 е директен конкурент на друг познат електричен седан и доаѓа во неколку верзии. За да ги опфати сите основи, Xiaomi го претстави и YU7 во јуни.
Производствената пресвртница можеби е импресивна, но раскажува само половина од приказната. Испораките се уште поважни, бидејќи тие всушност откриваат колку луѓето ги купуваат овие електрични возила. Во 2024 година, првата година од продажбата, 135.000 возила Xiaomi пронајдоа купувачи. Исто така, компанијата испорача 315.376 електрични автомобили во периодот помеѓу јануари и октомври оваа година.
Анализата, исто така, покажува дека Xiaomi испорача рекордни 108.796 возила само во третиот квартал, што претставува огромен скок од 173,43 проценти во однос на истиот период минатата година. Само минатиот месец, компанијата испорача 48.654 автомобили, што покажува дека побарувачката за нејзините електрични возила е поголема од кога било.
Основачот, претседателот и извршен директор на компанијата, Леи Џун, изјави дека Xiaomi EV очекува да надмине 400.000 вкупни испораки во 2025 година. Тоа е голем пораст од нивната претходна цел од 350.000 единици. Се очекува 500.000 возила да излезат од производствената линија и да бидат испорачани во рок од неколку дена, што покажува дека процесот на продажба е брз како и фабричката производствена линија.
Преминувањето од производство на телефони на производство на автомобили е скапо, но „коцкањето“ се исплати. Бизнисите за иновации на Xiaomi, што главно значи нејзин оддел за електрични возила, станаа профитабилни за прв пат во еден квартал. Во третиот квартал, овој нов потфат генерираше нето приход од 700 милиони јуани (околу 83,99 милиони евра). Од 29 милијарди јуани приходи генерирани од овој деловен сегмент, електричните возила учествуваа со неверојатни 28,3 милијарди јуани, што докажува дека производството на автомобили сега е најголемиот извор на приходи.
Секако, пазарот е малку чуден. Дури и со оваа неверојатно добра вест, акциите на Xiaomi покажаа послаб резултат, паѓајќи за 2,22 проценти. Инвеститорите се чини дека се загрижени за конкуренцијата во пошироката индустрија за електрични возила во Кина и во другите делови од работењето на компанијата, што предизвика пад на акциите за 33 проценти за два месеци. Се чини дека дури и поставувањето рекорди во производството и остварувањето профит не е доволно за да ги задоволи сите.
Патувањето на Xiaomi од компанија за паметни телефони до врвен производител на електрични возила беше исклучително брзо. Нивната приказна за успех служи како одлична лекција за целата индустрија. Производството на висококвалитетни, барани електрични автомобили повеќе не е резервирано за традиционалните брендови на автомобили. Xiaomi ја достигна пресвртницата од 500.000 произведени автомобили и е подготвена да испорача повеќе од 400.000 возила оваа година, смела цел што ја става компанијата во самиот центар на глобалната трка за електрични возила.
