Српската музичка индустрија лани оствари приход од 168 милиони евра

Со затворањето на осмата по ред Контакт конференција, Белград уште еднаш докажа дека е пулсирачкото срце на регионалната музичка сцена.

Во четирите дена од богатата програма се собраа над 20.000 луѓе, беа договорени над сто настапи на регионални изведувачи на летни фестивали и во клубови, а беа склучени и неколку издавачки договори за нови изведувачи.

Јована Станковиќ, популарно позната како Цока, е една од организаторите на фестивалот, која е вклучена од самиот почеток, а за Пословни дневник открива колку е тој важен за градот Белград и регионот.

„Моето срце прескокнува кога некој што минува низ Контакт ќе забележи како расте, затоа што кога сте внатре, можеби нема да го видите докрај. Ова е флуидна област, музичкиот бизнис е таков, ние сме конференција која им овозможува на своите делегати бесплатно да се поврзат со колегите – без котизација, без плаќање за учество.

Веројатно сме единствениот фестивал во светот кој нема котизација, а тоа е наша специјалност. Независни сме и тоа е многу тешко, но успеваме и се трудиме да растеме поради регионалната музичка сцена и бизнис. Бидејќи светот го смета нашиот регион како еден пазар – Хрватска, БиХ, Црна Гора, Македонија, Србија – исто е и за странците“, објаснува Цока.

„Оваа Цетињска улица и „Електропионир“ ни беа базата од самиот почеток и тука луѓето организираа неверојатни работи. Затоа што гледаат очи во очи. Нашата издавачка куќа „Одличан Хрчак“ одлучува кој ќе биде во фокусот на конференцијата. Имаме среќа што имаме прекрасен тим, „Кишобран колектив“, кој ја создаде програмата Хали Гали, која е вистинско торнадо од звук, фантастично шоу и отскочна даска за бендови“, рече Цока и посочи на кои претстојни фестивали треба да присуствува. внимание.

„Пред уметноста“ од Сремска Митровица минатата година и за прв пат направи вистинско шоу. Тоа е резултат на напорите на талентирани луѓе кои решиле да направат нешто во својот град.

Конференцијата „Брод“ во Шибеник е многу препорачлива, и музички и туристички, бидејќи е класичен пример за тоа како професијата може да создаде фантастична приказна за кратко време, а „Rockstriction“ на колега од Црна Гора, како најголем ентузијаст Знам и можеби единствениот промотор во Црна Гора“, изјави таа и рече дека секоја година Контакт има сè поинтересни теми кои се обработуваат. Вештачката интелигенција беше една од важните теми.

„Сакавме да ги истакнеме добрите и лошите страни на вештачката интелигенција во музичката продукција. Владимир Мориќ, музички продуцент од Нови Сад, неодамна го ремастерираше албумот во живо на ЕКВ од 1986 година, кој сега е достапен на дигитални музички услуги. Ја искористи вештачката интелигенција за да ја доведе публиката во прв план и резултатот е феноменален! Не треба да се плашиме од иновациите, туку да ги свртиме во наша корист“, изјави Цока.

За прв пат е објавена анализа на економските ефекти на секторот музичка индустрија врз српската економија. Во текот на 2023 година, музичката индустрија остварила промет од 168 милиони евра, што е зголемување за 89% во однос на пред пет години, покажува истражувањето на Економскиот факултет во Белград „Анализа на економските ефекти на музичката индустрија врз економија на Србија“.

Истражувањето, нарачано од националната платформа „Србија создава“ на Владата на Србија, покажува дека во последните пет години уделот на бруто додадената вредност (БДВ) на секторот пораснал за неверојатни 202% (од 0,05 на 0,11% ), додека во однос на претходната година е остварен раст на ДДВ од 38%. Во текот на претходната година, платените даноци и придонеси се зголемени за цели 84% во однос на 2018 година.

Кога станува збор за бројот на вработени (постојано вработени 19.561), евидентен е раст од дури 33% во однос на 2022 година, додека бројот на правни лица е 5.838, од кои претприемачите сочинуваат 84%.

Поврзани вести

Останете поврзани
36,851фановикако
11,010следбенициследете
12,358претплатницисе претплатите
Последни написи