Потпишувањето на Договорот за слободна трговија меѓу Србија и Кина го отвори патот и за извоз на српска ракија, домашен пијалок без кој не може да помине ниту една прослава, а за некои ниту еден ден, бидејќи во Србија се верува дека чаша ракијата е добра за здравјето.
Српската домашна ракија е автентичен пијалок кој е познат во нашето поблиско опкружување, но во земјите на ЕУ се уште малкумина знаат нешто за овој алкохолен пијалок – изјави за „Дневник“ потпретседателот на Управниот одбор на Синдикатот на Производители на ракија од Србија, д-р Иван Урошевиќ.
„Во Кина домашната ракија е потполна непозната и затоа се потребни промоции бидејќи пијалокот нема да се продаде, но мора сериозно да работиме за да влеземе на големиот кинески пазар, каде што можеме да пласираме не само слива ракија, туку и други овошни ракии. – јаболко, круша, кајсии и дуња“, вели Урошевиќ.
Тој додава дека српската ракија е позната само на Балканот и во Источна Европа и затоа може да се зборува за производ кој е сосема нов на светскиот пазар. Затоа Србија може да ја прикаже ракијата како премиум производ, бидејќи за неа се користи овошје, како најскапа и најпребирлива суровина во производството на силни алкохолни пијалоци.
Урошевиќ нагласува дека ракијата сега најмногу се извезува во Словенија, Германија, Швајцарија, потоа Црна Гора, САД и Австралија.
„Во 2021 година го извезовме овој пијалок вреден околу шест милиони евра, а веќе во 2022 година обемот на продажба беше дури за третина поголем. За кратко време, вели тој, може да се произведат повеќе од 60 милиони литри, од кои 70 отсто се вино од слива, бидејќи Србија веќе има производство од околу 50 милиони литри алкохолен пијалок годишно.
„Во наредниот период со засадување на нови овошни насади би можеле да имаме 100 милиони литри ракија“, рече Урошевиќ.
Потпретседателот на Управниот одбор на Здружението на производители на ракија на Србија посочува дека претставувањето на српската дестилерија на неодамна одржаниот саем „Винска визија опен Балкан“ и на саемот „Про вино“ во Шангај беше одлична можност да зголемување на видливоста на ракијата меѓу клиентите како национален пијалок, што ја прави Србија автентична.
Додуша, како што посочува, собирот „Вино визија“ се одржа со значително помало споменување и акцент на производителите на ракија како учесници на саемската манифестација, иако беа присутни повеќе од 50 дестилерии, но бројот на посетители на саемот беше многу поголем. од минатата година.
Кинески пазар
На саемот во Шангај имаше пет дестилерии: ББ „Клековача“ од Бајина Башта, „Горда“ од Горњи Милановац, „Симекс“ од Суботица, дестилерија „Зариќ“ од Косјериќ и Визба „Палиќ“. Од наведените излагачи ракија извезуваат само ББ дестилериите „Клековача“ и „Симекс“, додека останатите се уште се обидуваат да се пробијат на странските пазари.
„Во Шангај имаше разговори со странски купувачи на нашата ракија, но немаше договор за извоз. Се очекува тоа да се постигне во наредните месеци или до следниот саем. Исто така, потребно е да се направи маркетинг план за подобра промоција на ракијата и доближување до клиентите на огромниот кинески пазар“, вели Урошевиќ.