Српските дилери очекуваат зголемување на увозот на автомобили годинава

Минатата година на српскиот автомобилски пазар беше богата и за купувачите и за дилерите, иако беа продадени 4.000 автомобили помалку отколку пред пандемијата на Ковид.

Просечната цена на продадено возило е 20.000 евра, а десет отсто отпаѓаат на суперлуксузните возила чија цена надминува 200.000 евра.

Барате луксуз
Оваа година трговците на мало предвидуваат раст на продажбата во Србија од пет до седум проценти. Најмногу возила во текот на минатата година се продадени на саемот за автомобили во март. Најлуксузните автомобили се уште најдобро се продаваат, а многу малку се изнајмени или на кредит. Во споредба со Словенија и Хрватска, се купуваат помалку автомобили, а продажбата на електрични автомобили е во мали проценти.

Генералниот директор на Тојота Србија, Роберт Лукиќ, изјави дека минатата година во Србија се продадени нешто помалку од 30.000 возила, што е за 4.000 помалку од пред пандемијата Ковид-19. Тој додаде дека очекува раст од пет до седум проценти оваа година. Апсолутен рекордер е Шкода, која пет години е најпродавана автомобили во Србија и зазема шестина од пазарот.

„Задоволни сме од успехот што го постигнавме оваа година, на клиентите им испорачавме околу 5.500 возила“, посочува Александра Ѓокиќ од Авто Чачко. Луксузните автомобили се посебна приказна. Продадени се 3.500 од нив, од кои 30 отсто поскапи од 200.000 евра, што е повеќе отколку во целиот регион, пишува РТС.

Српските богати купувачи потрошиле околу 100 милиони евра за автомобили. Некои, сепак, избраа еколошки модели, со хибриден или електричен погон.

„Хибридните автомобили низ градот можат да достигнат брзина до 120 километри, а потоа се вклучува моторот од 2.000 кубни метри, па опсегот е неограничен“, вели Милорад Остојиќ од увоз на Mercedes Star.

Целосно електрични автомобили се продаваа во само десетина парчиња. Многумина ги купија како трета кола за градот, но само оние кои имаат можност да ги полнат дома. Има малку полначи и се уште не е јасно кој ја плаќа струјата. Засега тоа е државата, но доколку се примени моделот на ЕУ, возењето на струја може да биде многу скапо и бавно.

На домашниот автомобилски пазар е забележлив нагорен тренд на продажба на нови возила, а на продажните листи доминира Škoda со продадени 4.026 возила.

Škoda доминира
Овој успех јасно ја покажува довербата што потрошувачите ја имаат во чешкиот производител на автомобили, а моделот Octavia се истакна како омилен меѓу купувачите. Анализирајќи ги продажните листи, пазарот изгледа вака: Škoda (5.600), потоа Toyota (1.531), Hyundai (1.390), Volkswagen (1.321), Dacia (1.207), Renault (1.176), Kia (1.022), BMW ( 903), Ауди (844), Опел (698), Мерцедес (685) и други (4380).

Иако продажбата на нови автомобили е поголема во споредба со 2022 година, кога се гледаат бројките во однос на периодот пред пандемијата, има пад од 16 проценти. Ова укажува дека глобалните економски предизвици се сè уште присутни и влијаат врз трендовите на пазарот.

Интересно е што најголемиот дел од продажбите се однесуваат на правни лица кои сочинуваат 69 отсто од купувачите, додека физичките лица се во малцинство со 31 отсто. Ова укажува дека компаниите и организациите го сочинуваат најголемиот дел од пазарот кога станува збор за купување нови возила.

Поврзани вести

Останете поврзани
36,851фановикако
11,010следбенициследете
12,358претплатницисе претплатите
Последни написи