Оние кои работат од дома се соочуваат со проблем: Компаниите сакаат да ги намалат трошоците, а со тоа и платите

Работниците на далечина би можеле да се соочат со пониски плати во европските компании, бидејќи компаниите ги разгледуваат можностите за зголемување на производството и намалување на трошоците, покажа новото истражување.

Оддалечените работни позиции брзо исчезнуваат за да бидат заменети со хибридни отварања, бидејќи компаниите, вклучително и технолошките гиганти ширум светот, се на насловните страници кога бараат од вработените да се вратат во канцеларијата, менувајќи го трендот што многумина мислеа дека би го задржале.

Една неодамнешна студија објавена од платформата за управување со трошоците Pleo сугерира дека речиси секој петти европски мали и средни бизниси (МСП) размислува за намалување на платите за работниците од далечина. Малите и средните претпријатија претставуваат 99% од сите компании во ЕУ, пишува Investor.me

Торбјорн Финк, извршен директор на Pleo, изјави за Euronews Business дека компаниите „ќе бидат фокусирани на намалување на трошоците во текот на 2024 година“.

„Нашиот извештај покажува дека 1 од 4 испитаници го гледа ова како тема за 2024 година“, додаде тој.

„Но, од каде ќе дојдат таквите заштеди е неизвесно. Некои од испитаниците, околу 20% од нив, го споменуваат намалувањето на платите на работниците од далечина како начин за намалување на трошоците“.

Финк, исто така, истакна дека многу од анкетираните компании би можеле да ја подобрат нивната свест за сопственото финансиско здравје и да ги „затегнат ремените“ на други начини кои не вклучуваат намалување на платите на далечина.

„Некои компании всушност се залагаат за повеќе практики за работа на далечина за да ги намалат трошоците за канцелариски простор“, рече тој, додавајќи дека е од клучно значење овие мали и средни бизниси да добијат „точен поглед за тоа како се случува трошењето и да донесуваат информирани одлуки“. податоците”.

Еуроњуз Бизнис ја контактираше канцеларијата на европскиот комесар за работни места и социјални права Николас Шмит за да праша за какви било пошироки импликации од таквиот потег, но веднаш не доби одговор.

Како намалувањето на платите на работниците од далечина би влијаело на европскиот пазар на труд?

Идејата да се платат помалку работниците од далечина не е нова, но дебатата сè уште трае, при што едната страна тврди дека недостатокот на патување и слободата на работниците од далечина да живеат каде што сакаат може да резултира со помали плати.

Други велат дека работниците од далечина се исто толку продуктивни како и нивните колеги на лице место, па дури и ги намалуваат трошоците за работодавците, така што нивната работа треба да биде подеднакво компензирана.

Холандската мултинационална консултантска компанија за човечки ресурси Randstad изјави за Euronews Business дека е многу важно да се третираат подеднакво сите вработени, без оглед на нивната локација.

„Мораме да се погрижиме да создадеме рамноправни услови за игра за сите, каде што сите работници се третираат праведно со цел да се постигнат подобри резултати и за поединците и за организациите“, велат од компанијата.

Многу деловни лидери го изразија својот презир за работа од дома. Британскиот деловен магнат Лорд Алан Шугар, познат по својот став против работењето од дома, уште во 2022 година изјави дека работниците од далечина треба да бидат помалку платени. Другите извршни директори, исто така, беа многу отворени за негативните страни на далечинското работење, при што извршниот директор на Goldman Sachs, Дејвид Соломон, го нарече тоа „аберација“.

Технолошкиот гигант IBM неодамна ги повика менаџерите да се вратат во канцеларија или да ја напуштат работата; Dell и SAP им наредиле на своите вработени да се вратат во канцеларијата, барем делумно; L’Oréal одлучи дека петок во канцеларија е задолжителен двапати месечно.

„Во 2023 година имаше зголемен разговор меѓу вработените и работодавачите за флексибилно работење и оваа дебата ќе продолжи до 2024 година“, рече Рандстад.

„Нашите податоци покажуваат дека повеќе од една третина (35%) од работниците сега очекуваат да бидат во канцеларија пред повеќе од шест месеци, а нешто помалку од половина (41%) изјавиле дека нивниот работодавец станал построг во врска со доаѓањето на работа во минатото. Во ред“, вели тој.

Како што се повеќе компании почнуваат да губат оддалечени работни места, агенциите за вработување предупредуваат дека компаниите се изложени на ризик да ги загубат своите најдобри вработени.

Според последниот извештај на LinkedIn „Глобалната состојба на далечинска и хибридна работа“, побарувачката за работа на далечина од потенцијалните вработени значително го надмина растот на понудата. Нивното истражување спроведено кон крајот на 2023 година сугерира дека 50% од работниците претпочитаат хибридни и оддалечени работни позиции наместо оние „на лице место“.

И можеби нема да ја загрози својата работа. Според Рандстад, младите генерации ја ценат рамнотежата помеѓу работата и животот исто како и платата и имаат силна желба за флексибилност.

„Канцеларија да, но постои значителен ризик, бидејќи овој притисок може да доведе до тоа компаниите да ги загубат работниците кои не се подготвени да се откажат од флексибилноста“, велат од компанијата.

„Откривме дека повеќе од една третина (37%) од работниците би размислиле да ги напуштат своите работни места доколку од нив се побара да поминуваат повеќе време во канцеларија. Една четвртина од нив (25%) дури постапиле по ова прашање и дале отказ затоа што работодавачот не обезбедил флексибилност“.

Консултантската куќа за човечки ресурси рече дека „работодавачите треба да се осврнат на флексибилноста на начин кој промовира култура, перформанси и ангажман“.

И покрај големиот број баратели на работа кои одбиваат да направат компромиси за далечни позиции, работодавците се повлекуваат и се свртуваат кон хибридни понуди, како еден вид компромис помеѓу посакуваната флексибилност на вработените и целта на компанијата за физичко присуство на вработените.

Во декември 2023 година, тој сооднос во САД беше релативно низок, при што далечните можности сочинуваат една десетина од вкупниот број позиции и хибридни улоги со 13%.

Во Европа, сепак, соодносот беше доста висок: во ОК, 43% од позициите беа хибридни опции, додека Франција имаше 31%. Во Германија, 31% од работните места објавени на LinkedIn се огласуваат како хибридни позиции.

Во меѓувреме, работните позиции од далечина добиваат речиси пет пати поголем удел на апликации во споредба со достапните работни места, според платформата за социјални медиуми фокусирана на бизнисот.

Поврзани вести

Останете поврзани
36,851фановикако
11,010следбенициследете
12,358претплатницисе претплатите
Последни написи