На неговата палуба прошетаа Арафат, Гадафи, Черчил и Кастро: Објавен е датумот на отворање на легендарниот брод

Прво возел банани. Потоа месото. Значи мое. А потоа Јосип Броз Тито, кој беше домаќин на Хаиле Селасие, Јасер Арафат, Моамер ел Гадафи, Винстон Черчил, Фидел Кастро, Индира Ганди, Леонид Брежнев, Никита Хрушчов и, се разбира, Нехру и Насер на неговата палуба, бидејќи на Галеб се родила идејата за Неврзаните земји.

Нема ни да ги наброиме холивудските ѕвезди и другите социјалисти од таа ера кои го посетиле Тито на пијачка (разговор), бидејќи ова не е приказна за поранешниот лидер на Југославија, туку за брод кој првично бил изграден за транспорт на тропско овошје, и „преживеа“ торпедирање, тонење, па дури и престојување на длабочина од 22 метри цели три години.

Дека неговата четврта намена ќе биде исклучиво за туризам, се најавува уште од 2009 година, кога градот Риека го купи на аукција, откако три години претходно Министерството за култура го прогласи Галеб за културно богатство.

Кон крајот на деведесеттите, да потсетиме, пловилото долго 117 метри го купил Американецот со грчко потекло Џон Пол Папаниколао и го „паркирал“ во „Виктор Ленац“, да не се претвори Галеб во луксузна јахта. Парите на инвеститорот исчезнале бидејќи тој наводно ја купил и „Кристина О“ од магнатот Аристотел Оназис и во него го „натрупал“ она што требало да оди во Галеб. Тоа што се случува во бродоградилиштето Риека го следеа Министерството за култура и самиот град Риека, кои веќе тогаш на сметка на сопственикот се обврзаа да „преземат мерки за заштита и зачувување на културното наследство“.

Пред околу 15 години почнаа плановите Галеб да се пренамени во музеј и некаков угостителски објект, а токму овој е можеби најмногу „лае“ бидејќи на конкурсот што Град Риека го распиша за угостители не доби никаков одговор.

Градот Риека најави дека до крајот на минатата година ќе се одржи нов тендер за ресторани, но тој се уште не е објавен, со тоа што се уште се чека и оној за музејската поставка, пишува Вечерњи лист.

Завршувањето на ремонтот и реконструкцијата на бродот Галеб, заштитено културно богатство на Република Хрватска во првиот музејски брод во Хрватска, што се одвива во бродоградилиштето Далмонт во Краљевица, се планира за крајот на мај. Воедно, во тек е и постапката за јавна набавка за опремување на музејската поставка на бродот, која ќе се спроведе според проектот на наградената дизајнерка Николина Јелавиќ-Митровиќ. Исто така, Музејот на градот Риека ја заврши реставрацијата на оригиналниот мебел што ќе му биде вратен на бродот. Имено, целиот постоечки мебел на бродот ќе биде дел од поставката на музејот, кој ќе содржи фото и видео материјал, копии од документација за изградбата и историјата на бродот, архива на статии, книги и други пишани прилози, видеа од искуствата на посетителите и корисниците кои престојувале и работеле на бродот. Со помош на мултимедијални содржини, богатата историја на бродот ќе им биде претставена на посетителите и ќе овозможи уникатно искуство од престојот на бродот.

По завршувањето на ремонтот и реконструктивните работи, планирано е бродот да биде во бродоградилиштето уште четири месеци, каде што бродот ќе биде опремен со музејска поставка. Има и тендер за закуп на комерцијалниот дел на Галеб, кој ќе биде објавен по завршување на проектирањето на системот за одведување отпадни води од бродот и негово поврзување со јавен одвод, што ќе ја олесни одлуката за заинтересираните. станарите. На бродот, кој ќе биде вкотвен во пристаништето, во строгиот центар на Риека, ќе им бидат достапни околу илјада метри квадратни простор – а одводот ќе се реши пред да пристигнат станарите, велат од Град Риека, од каде оттаму додаваат дека се уште е потребно да се работи на подготовка на бродот за закотвување на брановидникот Риека, да се создадат и инсталираат пристапни рампи за лица со намалена подвижност и да се изврши регрутирање на вработени и екипажот на бродот. Од сите горенаведени причини, ни објаснуваат, се очекува музејскиот брод Галеб да биде во функција на крајот на 2024 година.

Проценката на вкупните трошоци за ставање во функција на бродот е околу 13 милиони евра.

Бизнис 365 работа

Поврзани вести

Останете поврзани
36,851фановикако
11,010следбенициследете
12,358претплатницисе претплатите
Последни написи