Кина воведе пристанишни такси на бродовите во сопственост на САД како одмазда за планираните американски пристанишни такси за кинеските бродови пред трговските разговори меѓу американскиот претседател Доналд Трамп и кинескиот лидер Си Џинпинг.
Бродовите во сопственост на САД, оние управувани од американски компании или поединци, како и бродовите изградени во САД и пловејќи под американско знаме, ќе плаќаат такса од 400 јуани (56 долари) по нето тон за секое пристигнување во кинеските пристаништа, соопшти Министерството за транспорт на Кина.
Таксите ќе се применуваат на истиот брод на максимум пет патувања годишно и ќе се зголемуваат годишно до 2028 година, кога ќе достигнат 1.120 јуани (157 долари) по нето тон. Тие ќе стапат на сила на 14 октомври, истиот ден кога САД треба да почнат да наплаќаат такси за кинеските бродови.
Министерството за транспорт на Кина во соопштение изјави дека таксите за американските бродови се „контрамерки“ како одговор на „погрешните“ практики на САД, осврнувајќи се на планираните американски пристанишни такси за кинеските бродови.
Министерството ги нарече американските тарифи „дискриминаторски“ и додаде дека тие „сериозно ќе им наштетат на легитимните интереси на кинеската бродоградба“ и „сериозно ќе го нарушат“ меѓународниот економски и трговски поредок.
Според планот на Вашингтон, бродовите во сопственост или управувани од Кина ќе бидат наплатени по 50 долари по нето тон во американските пристаништа, што потоа ќе се зголемува за 30 долари по нето тон секоја година до 2028 година. Секој брод ќе плаќа максимум пет пати годишно.