Вештачка интелигенција: 75 милиони работни места исчезнуваат, но ќе се отворат 133 милиони нови

Дури 75 милиони работни места во светот ќе исчезнат поради брзиот развој на вештачката интелигенција, но благодарение на неа ќе бидат отворени 133 милиони нови, пишува Б92.

Ова беше речено денеска на панелот „Моќта на вештачката интелигенција – перцепција и реалност“ во организација на неделникот НИН.

Експертите веруваат дека разбирањето на едноставни и сложени прашања е веќе на страната на вештачката интелигенција (ВИ) во споредба со разбирањето на просечниот човек.

Расте потребата од експерти од областа на вештачката интелигенција, аналитиката и информатиката и се верува дека вештачката интелигенција ќе промени многу аспекти на економијата и секојдневниот живот, почнувајќи од медицината и земјоделството до филмската и музичката индустрија. Професорот Бошко Николиќ од Електротехничкиот факултет во Белград на панел во хотелот Хилтон рече дека индустријата и образованието можат да доживеат автоматизација благодарение на вештачката интелигенција.

„Ми се чини дека најголемата промена, особено во нашето опкружување, може да се направи во областа на индустријата, почнувајќи од дистрибуцијата на електрична енергија“, рече Николиќ.

Како што наведе, вештачката интелигенција може да го подобри образовниот систем преку персонализирано учење, односно прилагодување на образованието на афинитетите на ученикот и постигнатото ниво на знаење.

„Тоа може да помогне до одреден степен на протокот на документот и разбирањето на документот, каде што можеби човечката комуникација е тесно грло и каде што се појавуваат проблеми“, рече Николиќ.

Тој нагласи дека тоа се однесува на рационални системи кои имаат повторливи операции. Кога станува збор за тоа колку луѓето се подготвени да прифатат вештачка интелигенција, Синиша Арсиќ, директор на секторот за податоци, аналитика и интелигентна автоматизација на деловните процеси во Телеком Србија, рече дека користат внатрешни податоци за да создадат решенија кои овозможуваат автоматизација на одредени процеси. .

„Кога ќе се јавите во нашиот контакт центар, првиот контакт со вас е вештачката интелигенција. Тој во суштина слуша што му кажувате и со висок процент на точност погодува што навистина ви треба, дали сакате да активирате услуга или дали сте незадоволни од нас како оператор“, истакна Арсиќ.
Како што наведе, главниот предизвик во креирањето на апликативни решенија базирани на вештачка интелигенција е поврзан со обработката на податоците на корисниците, нивните интеракции и однесување, што е незгодна тема.

„Ова е еден предизвик кој ќе треба да се надмине за да може што подобро да се слушаат потребите на корисниците и да се создаде нешто за нив што е целосно засновано, или персонализирано, според нивните потреби. Ова е неопходно ако едно домаќинство, на пример, сака спортски содржини што целосно му одговараат, ако не сакаат да бидат вознемирени во работното време или ако сакаат да се обратиме само на главата на семејството“, рече Арсиќ на панелот „ Моќта на вештачката интелигенција – перцепција и реалност“.

Пред два месеци, Европската унија постигна историски договор за збир на закони кои ја регулираат вештачката интелигенција, а големите јазични модели како ChatGPT денес се нејзини симболи.

На ChatGPT му беа потребни само пет дена за да достигне еден милион корисници. За споредба, на Инстаграм му требаа два и пол месеци за да го постигне овој подвиг, на Spotify пет, на Dropbox седум, а на Facebook десет месеци.

На Twitter, од друга страна, му беа потребни две години, додека на Нетфликс три и пол години за да достигне милион корисници.

Бизнис 365 работа

Поврзани вести

Останете поврзани
36,851фановикако
11,010следбенициследете
12,358претплатницисе претплатите
Последни написи