Американската финансиска институција Ситигруп по грешка депонирала 81 милијарда долари (трилиони американски, или 81.000.000.000.000 долари) на сметката на клиентот наместо планираните 280 долари.
Им требаа неколку часа да ја вратат трансакцијата.
Оваа грешка, која се случи лани во април, а досега не беше јавно позната, ја пропуштиле и вработениот задолжен за плаќања и друг вработен, чија должност била да ја провери трансакцијата пред да биде одобрена, пишува Фајненшл тајмс.
Само третиот вработен го забележал проблемот со салдото на жиро-сметката, препознавајќи ја грешката 90 минути по евиденцијата на уплатата. Трансакцијата беше откажана неколку часа подоцна, според интерниот извештај што го виделе Фајненшл тајмс и две лица запознаени со ова прашање.
Ситигруп соопшти дека нејзините „контроли за откривање брзо ја откриле грешката за внесување помеѓу две сметки и веднаш го смениле внесувањето“, нагласувајќи дека неговите системи „ќе спречеле каков било одлив на средства од банката“.
„Иако немаше никакви последици ниту за банката ниту за нашиот клиент, овој случај ја истакнува нашата посветеност да продолжиме да ги автоматизираме контролите и да ги елиминираме рачните процеси“, додаваат тие.
Минатата година, Ситигруп забележа уште десетина ситуации во кои банката обработила погрешна сума, но на крајот успеала да ги врати средствата – во износи од 1 милијарда долари или повеќе, според интерниот извештај што го видел ФТ. Оваа бројка е нешто помала во однос на 13-те случаи од претходната година.
Серијата вакви неуспеси открива како големата банка на Волстрит сè уште се бори со оперативни проблеми, речиси пет години откако случајно испрати 900 милиони долари на доверителите вклучени во должнички спор со козметичката компанија Ревлон.
Грешката на Сити во случајот Ревлон доведе до разрешување на тогашниот извршен директор Мајкл Корбат, големи казни и наметнување на регулаторни мерки.
Финансискиот директор на Citigroup, Марк Менсон, рече дека банката инвестира повеќе пари отколку порано во справувањето со ризиците за усогласеност, мислејќи на регулаторните казни за управување со ризик и управување со податоци. Во јуни минатата година, Citi беше казнет со 136 милиони долари поради недоволен напредок во решавањето на овие проблеми.