Амазон е крунисан за најголем бренд во светот во 2023 година, со проценета вредност од 299,28 милијарди долари (273,49 милијарди евра) и покрај падот од 51 милијарда долари во текот на минатата година.
Во студијата објавена од агенцијата за финансиска анализа TradingPedia, гигантот за е-трговија се искачи на рангирањето и скокна пред најдобрата компанија од минатата година, Apple, која загуби 16% од својата вредност (297,51 милијарди долари).
Google се најде на третото место, зголемувајќи ја својата вредност за речиси 18 милијарди долари од минатата година и достигна 231,38 милијарди долари.
САД се убедливо најзастапената земја во топ 20 на ранг листата. Најголема компанија која не е американска компанија е јужнокорејската технолошка компанија Samsung која е на шестото место со 99,66 милијарди долари.
Европа е само две места во првите 20, и во двата случаи благодарение на Германија: вредноста на Дојче Телеком од 62,93 милијарди долари ја става на 11-то место, додека компанијата за луксузни возила Мерцедес-Бенц е на 16-то место со 58,8 милијарди долари.
Сепак, и покрај ограничениот број на првите 20, европските земји и компании се многу застапени во пошироката студија на TradingPedia.
Само 30 од 195 земји имаат брендови на глобалната топ 500 листа, а речиси половина од нив (14) се европски.
Многу малку земји се чини дека можат да произведуваат големи брендови, според TradingPedia.
Откри дека има само 20 нации со повеќе од три брендови во првите 500: САД, Јужна Кореја, Кина, Германија, Јапонија, Велика Британија, Саудиска Арабија, Индија, Франција, Канада, Италија, Шпанија, Шведска, Русија, ОАЕ, Австралија, Швајцарија, Сингапур, Бразил и Холандија.
САД и Кина се јасни лидери на светската сцена, со 202 и 79 од топ 500 брендови, соодветно. Кога ќе ги погледнеме првите 100, повеќе од половина (53) се од САД, а 22 од Кина.
Германија има седум брендови во топ 100, потоа Јапонија со шест, Јужна Кореја со четири и Велика Британија со три.
Кои се најголемите индустрии?
Кога се гледаат индустриите како целина, банкарството доминира кога се зема предвид бројот на брендови во секој сектор. Според TradingPedia: околу 14,2% од сите брендови во првите 500 се компании за банкарски и финансиски услуги, додека 10% се во малопродажба.
Меѓутоа, кога се гледа вкупната вредност, технологијата и малопродажбата се на врвот, при што технолошките брендови претставуваат околу 13,4% од вкупната вредност на првите 500 компании и малопродажните брендови 13,2%.
Не секоја земја има капацитет да создаде голем бренд, а поголемите економии имаат тенденција да имаат предност во овој поглед.
Сепак, глобално признатите брендови можат да се појават од различни делови на светот, а во некои случаи, помалите економии успеваат да создадат познати брендови. Тоа се, на пример, финската Нокиа и мексиканското пиво Корона.